Herätys lörttiä vaille 9, jotta kerkesin keittää vettä teetä varten ennen kuin sähköt menivät pois. Koska en ole tottunut näin aikaisiin (!) herätyksiin, uni pukkasi päälle väkisin aamiaisen jälkeen. Menin hetkeksi sänkyyn tarkoituksena nukkua, mutta eipä tietenkään uni tullut, koska kello oli soittamassa tunnin päästä. Mulla oli kampaaja. Hän on todella ammattitaitoinen ja olen hänen työhönsä tyytyväinen. Tällä kertaa hän sai kuin saikin myytyä mulle kalliin Redkenin hiussuihkeen, jonka pitäisi nostaa hiukset föönatessa ylös. Saapa nähdä onnistunko siinä itse.

Koska en viitsinyt suoraan mennä ruokakauppaan, poikkesin ystävän luona kahvilla pullat mukana. Oli kiva hetken rupatella.  Kaupassa oli arvatenkin tungosta. Totesin S-marketin olevan monessa suhteessa kalliimman kuin Lidlin ja käyttämäni ketjuihin kuulumattoman marketin. En kuitenkaan jaksanut ajatellakaan muuhun kauppaan menoa, yksi riitti. Kaupan yhteydessä oli kukkakauppa, jossa ei ollut myynnissä yhden yhtäkään tulppaania, ainoastaan narsisseja ja niistä en pidä. Jouduin siis kuitenkin käymään lähimarketin kukkakaupassa, josta ostin peräti 20 punaista tulpaania. En ole oikein keltaisen ystävä.

Kauppamatkalla poikkesin myös peililiikkeessä ja ostin meille viisi uutta, erilaista peiliä. Sieltä saa halvalla, kun he tekevät jämäpätkistä ja -paloista pikkupeilejä. Niiden asettelussa seinään meni jonkin aikaa. Lopputuloksesta tuli hyvä, toki seinä on vielä keskeneräinen, sillä eihän mun rahat riitä siihen, että ostan jatkuvasti uusia peilejä.

Tänään eurot ovat  vilistäneet tililtäni, mutta hyvä niin. Olen saanut vastinetta rahoilleni.  Väkisin vielä imuroin illalla, jotta huusholli olisi valmis pääsiäiseen. Mitään erityisiä traditioita mulla ei ole. Ystäväni Aija tulee muutamaksi päiväksi kylään. Tiedossa on hyvää ruokaa, hyviä keskusteluja ja löhöämistä.

Rentoa pääsiäistä kaikille!