Mulla on tapana selailla netistä myytävänä olevia asuntoja sellaisina viikonloppuina, kun Etuovi.com -lehti ilmestyy. Tänään katselin kerrostaloasuntoja läpi ja kauhistelin ihmisten sisustusmakua. Toivottavasti en tällä loukkaa ketään lukijaani! Makujahan on monenlaisia.

Itse pidän tietynlaisesta selkeydestä ja yksinkertaisuudesta. Tykkään vanhoista huonekaluista yhdistettyinä moderneihin huonekaluihin. Musta on myös kiva katsella toisten ihmisten tavarapaljoutta, esim. ystäväni Ullan kotona. Hänellä on paljon kauniita esineitä, mutta en haluaisi samanlaista tavaramäärää itselleni. Hän puolestaan tykkää mun kotini selkeydestä. Ei meidän kotia voisi esitellä missään sisutuslehdessä, se ei tietenkään ole edes tarkoitus. Pääasiahan on, että ihmiset viihtyvät omassa kodissaan.

Sisustuslehtien lukeminen on ehkä tehnyt musta aika kriittisen katselijan. Lehdistähän näkee monenlaisia sisutuksia ja niistä voi poimia juttuja, jotka sopivat itselle. Mulle tulee tällä hetkellä Talo & Koti, Glorian koti ja tilasin juuri Koti & Keittiö -lehden. Ajattelen, että laitan niin vähän rahaa mihinkään, mistä itse pidän, siksi voin tilata muutaman lehden, jotka kuukausittain ilahduttavat mua. Seli, seli... voihan näitä juttuja selitellä, miten haluaa. Mä nyt vaan haluan saada kotiini tällaisia lehtiä.

Yksi kamalimmista sisustuksista löytyi Porvoosta vanhasta puutalosta, josta pyydetään 730 000 €:a! Katsokaapa täältä. Täysin pilattu vanha talo! Vastaavanlainen asunto Porissa maksaa 280 000 €:a. Sekin vaatisi täysremontin ennen kuin mä voisin muuttaa sinne.

Kaikenkaikkiaan on kiva mietiskellä ja kuvitella, miten haluaisi asua ja sisustaa, jos olisi rahaa.