No just. Tänään oli sit kamalin marraskuun ilma, joka saa mut täysin lamaantumaan. Aamulla vei pitkään, että pääsin sängystä ylös. Kuuntelin sateen hakkaamista kattoon ja ajattelin aamiaista syödessäni, että menen takaisin sänkyyn. Makasin jopa jonkun aikaa keittiön pöydän päällä ja pohdin ko. vaihtoehtoa. Harmikseni olin kahdelle ihmiselle luvannut mennä erääseen tilaisuuteen klo 13. Oli pakko ottaa opamoxia, että sain itseni liikkeelle.

Keittiö oli ollut jo muutaman päivän hävityksen kauhistuksen tilassa. (Aija, voitko kuvitella että mullakin on aika usein samanlaista kuin teidän keittiössä. Niin sitä ihminen muuttuu.)  Päätin että nyt pitää laittaa keittiö järjestykseen. Suurimpana ongelmana mulla on aina tiskikoneen tyhjentäminen, en ollenkaan tykkää siitä hommasta. Se on ollut tyttöjen töitä, mutta nyt olen ajatellut, että heillä on sen verran tiukkaa koulussa, että armahdan heitä, koska kuitenkin itse olen päivät pääasiassa kotona tekemättä mitään.  Sallillakin on yleensä päivät neljään ja Saaralla venuu iltaan saakka autokoulun vuoksi. Niinpä likaiset tiskit seisovat roskien kanssa pöydällä, kun en saa konetta tyhjennettyä. Ok, siis ensin siivosin keittiön ja jälki piristi kummasti mieltäni.

Sain mentyä suihkuun ja vaatteet päälle. Tällä viikolla huomasin joku päivä, kun olin taas yöpaidassa pitkään päivällä, että suihku ja vaatteiden pukeminenkin tuovat mukavan olon. En vain tykkää, kun vaatteet puristavat ja siksi viihdyn niin hyvin yöpaidassa pitkään.  Joskus muinoin kun olin hyvin sairas, kävin rutiininomaisesti aamuisin suihkussa, laitoin hiukseni ja vaatteet päälle eikä se ollut mikään ongelma. (Olin silloin välillä jopa sairaalassa.) Pukeutumisesta on tullut ongelma vasta muutaman vuoden aikana. Millaiseksi muutun, kun tytöt muuttavat pois kotoa?

Päivän meno oli Porin Hyvän Mielen Talolla oleva Voimaantumisryhmä, jossa en ollut koskaan ennen käynyt. Keskustelu oli mielenkiintoista ja todellakin voimaannuttavaa. Mietimme viikon ja tämän päivän mielialoja ja mistä saamme voimaa tehdä arkisia asioita. Ryhmän jälkeen kävimme Tuulikin ja Tarjan kanssa salaatilla.

Nyt pitäisi vielä imuroida, mutta taidan siirtää sen huomiseksi.  : )

658175.jpg

Olipa joskus kesä....