Jos haluaisi olla oikein pessimistinen, niin tämä päivä on mennyt ihan poskelleen. Kummallista kyllä mulla ei ole mikään poskelleen olo. Ottaa kyllä aika lailla pattiin se Kelan asumistukiasia. Nimittäin kun kävin siellä, selvisi etten saa mitään. Ihmettelin että miksi mä olin samasta laskurista saanut ihan kivan summan. Kotona sitten kävin uudestaan Kelan sivuilla lasketuttamassa asian ja huomasin, että olin kirjannut asuntolainan korot koko vuodelta, kun ne pitikin kirjata kuukaudelta.  Niinpä laskuri näytti mullekin samaa kuin Kelan virkailijalle. : (   Olin jo ehtinyt aika tavalla iloita ylimääräisistä rahoista. (Onneksi en sentään sijoittaa.)  Nyt on rahatilanne sikälikin kireä, että kuun lopulla erääntyy Visa-lasku, joka tuli tuossa vähän vauhdikkaammalla ajanjaksolla....  No, ei auta muu kuin kiristää kukkaron nyörejä ja elää niukasti. Kesäkukat haluan silti ostaa, maksoi mitä maksoi! Niistä on mulle kuitenkin niin paljon iloa.

Hyviksellä oli ylimääräinen jäsenkokous, jossa valittiin sihteeri-rahastonhoitaja ja ylimääräinen hallituksen jäsen. Mua pyydettiin tulemaan mukaan ja asettumaan ehdokkaaksi. Asian piti olla läpihuutojuttu, mutta ilmaantuikin toinen halukas sihteeriksi ja hänet valittiin yhden äänen erolla. Itsekin ajattelin asiaa varmana enkä älynnyt asettua varajäsenehdokkaaksi. Ollessani siellä kuulin kaikenlaisia juttuja sekä hallituksen sisäisestä ilmapiiristä että hallituksen ja vakituisen työntekijän väleistä.  Luulen että on parempi, etten päässytkään luottamustoimeen, en joudu mihinkään kahinointeihin osalliseksi.  Nyt jää enemmän aikaa kirjoittamiselle, jos saisin siitä joskus kiinni. Tai sitten joillekin muille asioille. Kuvittelin että sitä kautta pääsisin mm. MTKL:n touhuihin mukaan. Se taas olisi vienyt mut ihan eri teille kuin, mitä olen viime aikoina itselleni ajatellut. Ilmeisestikään se ei ollut mun paikkani.

Etsiskelin itselleni kenkiä, mutta niitäkään en löytänyt. Pitäydyn vanhoissa kengissäni, säätyypä rahaa. : )  Onneksi ilma sentään oli tänään hiukan lämpimämpi kuin aikaisempina päivinä. Koska  kesä oikein tulee? Kuukauden päästä on jo juhannus ja sitten puolen vuoden kuluttua joulu.  Ajatelkaas sitä!