Olimme Sepon kanssa viikonloppua ystäväni Liisan mökillä Hattulassa. Oli taas mukavaa tavata Liisaa ja tutustua hänen miesystäväänsä. Lauantai-iltana Liisa järjesti aivan ihanat elokuun puutarhajuhlat (kuistilla). Söimme savustettua siikaa, grillattuja herkkusieniä, perunoita ja salaattia viinin kera. Jälkiruuaksi oli omenapiirakkaa sitruunarahkan kera. Ilta oli todella onnistunut, kuten koko reissukin.

Mulle jäi kummallinen muisto: jonkun itikan puremia sinne tänne, inhottavin keskittymä niskassa. En missään kohti huomannut, että olisi ollut hyttysiä tms. Myöskään kellään muulla ei ollut puremia.

Eilen aamulla suihkun jälkeen selkä prakas - ei voinut taittaa, ei suoristaa. Käveleminen oli tuskaa, istuminen samoin. Teki mitä tahansa, kaikki tuntui pahalta. Paras oli että vaihtoi asentoa jatkuvasti.  Selkäkivusta huolimatta menin "tilipäivän" johdosta kaupungille ostoksille. Ostin uudet lenkkarit, koska nyt aloitan jälleen liikkumisen, olenhan ollutkin liikkumatta 1½ vuotta. Illalla kävin jo pienen lenkin Tildan kanssa, siitä se sitten alkaa.  Ostin myös itselleni uudet farkut, jotka kuitenkin jäivät kauppaan, koska olin ottanut väärän alennuslipun mukaani. (!) Tyypillistä mulle.

Tänään on parturi. Hän saa miettiä, miten mun uuden luonnonkiharan luukkini parhaiten muotoilis.  Niille jotka eivät tiedä asiasta: mun hiukseni ovat menneet kiharaan itsestään parin viime vuoden aikana. Johtuuko hormoneista vai lääkkeistä, en tiedä, mutta olen viime aikoina antanut hiusteni olla kiharassa enkä ole enää suoristanut niitä. Jos kerran on kiharoita, miksen antaisi tukkani olla niin, kun siten päsen vielä helpoiten.