Olen tehnyt pihatöitä monena iltana, päivisin on ollut liian kuuma moiseen touhuun. Perjantaina leikkasin nurmikonkin ekaa kertaa. Olen siirrellyt kukkia paikasta toiseen. Silloin kun sain ko. kukat, en tiennyt ollenkaan, minkä kokoisia niistä kasvaa. Istutin ne miten sattui. Viime kesänä  paljastui, että suurin osa oli aivan väärissä paikoissa ts. kukkapenkin reunoilla oli korkeita kukkia ja keskellä matalia. Nyt olen siis siirrellyt juuri näitä kukkia.

Tänään kävin pyörällä hakemassa I:ltä lisää kukkia, sain seitsemää eri sorttia. Luulen että tänä kesänä kukkapenkkini alkavat vihdoin näyttää täysiltä. Olen nimittäin aikaisemmin jättänyt isot välit kukkien väliin, jolloin maata on näkynyt aika tavalla. Parempi ehkä kuitenkin, että kukat ovat suht. tiiviissä, silloin niiden joukkoon ei mahdu kovin paljon rikkaruohoja. Jatkossa voin kuljeskella pihallani ja katsella kukkien kasvamista ja nyppiä rikkaruohon sieltä ja täältä. : ) Nyt olen ihaillut tarhakylmänkukan kukintaa.  Sen ostin viime keväänä. Todella kaunis kukka, mun on vain kuvaa punaisempi.

Tarhakylmänkukka, Anemone pulsatilla. anemone pulsatilla, kasvi, kevät, kevätkukka, koristekasvi, kukinta, kukka, lila, monivuotinen, paula mikkonen       

Tarhakylmänkukka. anemone pulsatilla, helsinki, istutus, jaakko vähämäki, karvainen, kasvi, kevät, kevätkukka, koristekasvi, kukinta, kukka

Vielä on edessä kesäkukkien aika. En ole ostanut yhtään orvokkia ja luulen, etten tänä vuonna ostakaan. Tapanani on ollut laittaa suuriin saviruukkuihin oikein punaisia pelargonioita, pienempiin ruukkuihin milloin mitäkin. Ne tuovat osaltaan piristystä pihaan.

Nautin suunnattomasti tästä vuodenajasta niinkuin olen jo aikaisemmin maininnutkin. Polkupyörä on vihdoin kunnossa, tästä lähin yritän sitkeästi pyöräillä joka paikkaan. Mulla on kotoa kaupunkiin n. 5 km, joten se on oikein hyvä päivittäinen kuontoilumatka. Bensan hinnan ajatteleminen lisää myös kummasti pyöräilyhaluja.  Se, mistä en pidä lämpimien ilmojen tulossa, on mäkäräisten ja kaiken sorttisten pistiäisten ilmaantuminen. Jostain syystä ne pitävät erityisesti musta. Tällä hetkellä yläselkäni on kuin jonkin rokon vallassa. Ja kutina oli melkoista. (En siis heti älynnyt ottaa antihistamiinia.) Eilen saunassa tuntui taivaalliselta raapia varrellisen pesuharjan kanssa selkää. Tänään histamiini on auttanut.

Valitettvasti ilma kylmeni jo ja seuraaviksi päiviksi on luvattu viileää. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!