Tänään olen ollut oikein luennolla!  Porin  Hyvän mielentalolla oli kahden tunnin luento psykonomiasta.  Hyvän mielentalo on porilaisten mielenterveyskuntoutujien oma "kerhotalo", missä mielenterveyskuntoutujille on kaikenlaista toimintaa ja vertaistukea. Mä olen käynyt siellä muutaman kerran ja todennut, ettei se ole mun paikkani, koska suurin osa siellä käyvistä ihmisistä on aika sairaita. Olen itse nähnyt tärkeäksi olla tekemisissä ns. "terveiden" kanssa eli en halua rypeä jatkuvasti mielenterveysongelmien parissa. Joskus muinoin, kun mietin Renforsin kanssa, missä olis mun ikäisiä eläkeläisiä, puhuttiin myös ko. paikasta, hän totesi saman kuin minäkin, ettei se ole mun paikka, koska siellä on kovin sairaita ihmisiä.

Psykonomia on kiinnostanut mua aika kauan. Siitä on pari vuotta, kun jostain linkistä löysin tän jutun. Poriin olis tarkoitus perustaa syksyllä psykonomiakerho, jossa opiskellaan psykonomia-ohjelman mukaan.  Osallistumisen edellytyksenä on mm. toimiminen yhdistyksessä, mikä ei mua kovin paljon kiinnosta. Otin kuitenkin sieltä lappuja ja aion maksaa 10 €:n jäsenmaksun. Voinhan käydä jollain retkillä jne. Aion kuitenkin ängetä itseni kerhoon, jos sellainen mahdollisesti tulee.

Innostuin sieltä tultuani seikkailemaan mielenterveyden keskusliiton sivuilla. Siellä oli kuntoutuskursseista.  En ole koskaan ollut millään kurssilla. Nyt siellä oli kiinnostava kurssi Virossa. Ohjelmassa oli normaalia kuntoutuskurssin ohjelmaa ja lisäksi keskitytään valokuvaukseen. Aion hakea ko kurssillle.  Luennon pitänyt mies kertoi mulle myös Hyvän mielen risteilystä kesäkuun alussa. Tutkin sitäkin asiaa. Sain Tuulikin innostumaan mukaan. Jospa siellä olisi jotain mielenkiintoista ohjelmaa.