Sain tällaisen kuvan Tuulilta

1447131.jpg

Joku jo kaipaili mua... Tuntui ihanalta.

Olen viettänyt viime viikon niin seurallista elämää, etten ole kerinnyt käymään koneella ollenkaan. Tiistaina lähdin ystäväni K:n luo Forssaan. Olin hänen luonaan yön yli. Aika meni kuin siivillä jutellessamme kaikenlaista. Sain hänen luonaan uusia ajatuksia luovuudesta ja eräs jatkuva unikin sai oman merkityksensä. Tajusin nim. että eräässä unessani, joka toistuu usein, käsittelen ulkopuolisuuden teemaa. Omien ikätovereideni seurassa olen ulkopuolinen, koska en ole töissä enkä työtönkään.  LIISAn kirjapiirissä olen nuorin, muihin on ikäeroa ainakin 15 vuotta. Muutenkin LIISAn toiminnassa olen nuorimmasta päästä.  Hyviksellä olen taas terveimpiä enkä sen vuoksi sulaudu joukkoon. Jollain tavalla olen joukoissa yksinäinen. Onneksi mulla on kuitenkin ystäviä, joiden kanssa olen samalla aaltopituudella.

K. teki mulle astrologisen kartan. Ajatuksena ei ollut ennustaa tulevaisuutta vaan lähinnä sen avulla lisätä itsetietämystä. En ole koskaan uskonut moisiin, mutta tämän kokemuksen jälkeen, pitää tunnustaa että kyllä siinä jotain paikkansa pitävyyttä on. Kaikkein selkein asia, joka tuli esiin monesta kohtaa, oli mun luovuuteni, joka tällä hetkellä on hieman pinnan alla ja odottaa esiintuloa. Mulla on monenlaisia hankkeita menossa, mutta en oikein osaa keskittyä mihinkään. Terapeuttini sanoi joskus, että on hankalaa kun on liikaa lahjakkuutta monella saralla, silloin tulee juuri sellainen sekamelska kuin mulla on, ei osaa oikein keskittyä mihinkään. Kirjoittaminen on sellainen asia, johon haluaisin keskittyä ja oppia lisää. Mulla on ajatuksia päässä, mutta en saa niitä ylös. Tämä blogin kirjoittaminen on eräs tapa harjoitella kirjoittamista.

Kartasta näkyi myös, että olen "kaunosielu", tykkään laittaa kotia ym.  Pidän esilläolosta, mutta tarvitsen myös yksinoloa. Nämä olivat luovuuden kanssa asiat jotka jäivät mieleen.

Perjantaina tuli kylään L Hesasta, jonka kanssa meillä on aina mielenkiintoisia keskusteluja. Lauantaina kykimme molemmat kukkapenkeissä siivoten niitä. Vadelmapuskatkin tuli siistittyä. Olin yllättynyt, kun hän innostui mun pihani siivoamisesta. Taisi hänellä olla mukana hieman kaipausta omasta pihasta.

Olen ollut kaksi viikkoa yksikseni, kun tytöt ovat olleet isänsä luona lukemassa koeviikon takia ja muuten viikonloppua viettämässä. Tänään kotiutuu Salli ja huomenna Saara. Palaamme kaikki normaaliin järjestykseen.