Ilma oli tänään niin superkaunis, että se houkutteli mutkin ulos!  Tein ensin Sohvin kanssa pienen lenkin, kun se raukka ontumisestan huolimatta haluaa kovasti ulos haistelemaan muiden koirien viestejä ja jättämään omiaan. Tildan kanssa mentiin sitten 3 km:n lenkki, Aivan ihanaa tuo auringon paiste! Toivottavasti ilmat pysyy samanlaisina, jotta saisin itseni ulkoilemaan. Auringolla on ihmeellinen vaikutus.

Ajattelen jo kevättä paljon pidemmälle. Usein mietin että pari kuukautta ja on jo toukokuu, sit tää kamala talvi on ohi!  21.3. on jo kevätpäivän tasaus ja päivä alkaa todella pidentyä.  Odotan  mun kevääni kohokohtaa, kun on niin lämmin, että voin takapihan rappusella juoda kahvit. Harmi että viime syksynä oli rahat niin vähissä, etten pystynyt laittamaan maahan uusia sipulikasveja.  Toisaalta laajensin kukkamaata reippaasti, kun sain Irmeliltä paljon uusia taimia. On kiva seurata niiden kasvua. Ja nyppiä rikaruohoja!

Aurinko valitettavasti paljastaa myös likaiset ikkunat ja verhot.. En aio (hah hah haa) ottaa mitään paineita tekemisen suhteen, teen sitten kun siltä tuntuu. Lauantaina ostin 3 säkkiä kukkamultaa. Huomenna olis tarkoitus vaihtaa st. paulioille mullat, olen jo jemmannut niitä varten kahvinpuruja. Luin jostain joskus, että ne pitävät kahvinpuruista ja ainakin mulla ne kukkivat todella loistavasti ympäri vuoden.  Ostin myös altakastelumultaa. Nyt ko. purkeissa on ties mitä multaa, joka kuivuttuaan muuttuu aivan kokkareiseksi, mitä altakastelumulta ei tee. Toivottavasti pienet inhottavat banaanikärpäset häviävät samalla. Kerrankin olen ajoissa näissä asioissa.

Muuten on  ollut vähän surullinen mieli, kun olen miettinyt omaa elämääni. Eihän tässä näin pitänyt käydä!  Tällä hetkellä on sellainen olo, että olen jotenkin elämän sivuraiteella, syrjässä kaikesta siitä mitä muut ikäiseni tekevät. Kun lukee vaalimainoksia, kaikissa korostetaan työntekoa ym. Itse olen sen ulkopuolella, syrjässä, ja kamppailen toimeentulon kanssa. Harva ehdokas ottaa mitään selkeää kantaa eläkkeisiin ja niiden ostovoiman parantamiseen tai verotuksen keventämiseen. Olisin halunnut olla työssä, raha-asiatkin olisivat ihan eri mallilla kuin nyt jatkuvasti kitkuttaessa euroista ja senteistä.  Kaikki em vetää välillä mielen maahan.