Nukuin pommiin, harkitusti. Kello soi kahdeksalta ja löin sen kiinni ja jatkoin nukkumista klo 11:en saakka. Tänään oli viimeinen kerta kalligrafiaa ja olin kyllä ajatellut mennä sinne. Olisin kopioinut opettajalta kortin malleja, jäi nyt sitten tekemättä, mutta osaan kai ihan itsekin tehdä ne muutamat kortit, joita tarvitsen.  Miksi olin niin väsynyt?  Olin illalla lukenut erään kirjan loppuun, oli pakko. Inger Frimanssonin kirjan Varjo vedessä. Kummallista, vaikka olin ottanut kaikki lääkkeeni normaaliaikaan (klo 23), en simahtanut heti vaan sain sinniteltyä kirjan loppuun, johonkin klo 00.30:en.

Viime aikoina on muulloinkin tullut nukuttua aamulla pitkään. Pääsiäisen aikaan tuli hiukan valvottua. Olen hyvin helpottunut, kun tuo kalligrafia loppui.  Mä en ollenkaan tykkää siitä, että mun pitää vääntäytyä johonkin klo 10:ksi. Normaalisti herään vasta siihen aikaan. Klo 12 on paljon parempi aika mulle. Muutenkin tuntuu hyvältä, ettei ole mitään "pakollisia" menoja, saan elää oman tahtini mukaan. Syksyisin olen kovin innoissani menossa harrastuksiin, mutta näin keväällä iskee kyllästyminen. En ole koko keväänä käynyt keramiikassa ja hyvin harvoin kirjapiirissä. Olen ajatellut jättää kirjapiirin, ei vaan enää innosta.  Olen nauttinut omasta ajastani. Paljon olen istunut tietokoneen vieressä tekemässä milloin mitäkin ja paljon lukenut kaikenlaista. Onkohan tää  sopeutumista elämäntilanteeseen ja omiin voimavaroihin?

Olin päivällä Sadun luona. Mennessäni sinne usein mietin, mitä asiaa mulla olis. Ensin tuntui ettei ole mitään, mutta istuessani ja odottaessani huomasin, että "pinnan" alla liikkuu kaikenlaista, mihin en vain ole kiinnittänyt huomiota. Puhuin monenlaisista asioista.  Mietin sitäkin, että pitääkö terapia yllä sairautta/ahdistusta. Lähtiessäni sieltä olin ahdistunut, samoin kuin nyt. En kuitenkaan ole vielä valmis lopettamaan vaan haluan käydä siellä, vaikka harvakseltaan.  Yhtäkkiä voi kuitenkin tulla joitain asioita, jotka sotkevat kaiken.

Tänään on meillä taloyhtiön yhtiökokous. Ei kiinnostaisi mennä sinne, kun siellä luetaan ääneen talousarvion toteutuminen viime vuodelta. Mutta. Menen siksi, että haluan kuulla tuleeko jotain juttua tästä digiasiasta. Jos ei kukaan puhu siitä mitään, esitän kysymyksen asiasta. Ehkä siellä tulee ilmi muutakin ajankohtaista. Ainakin voisin huomauttaa pesukoneen tiivisteen vuotamisesta. Eipä se nyt ihan yhtiökokousasia taida olla.