Olin eilen päivällä kirjapiirissä. Meitä oli 14 henkeä eli aika mukavasti porukkaa. Siinä katselin ihmisiä ja mietin ikäjakaumaa, keski-ikä on n. 65-vuotta. Siellä mä olen muiden eläkeläisten kanssa... (Onneksi olen tutustunut Seppoon, mun ikäiseen eläkeläiseen.) Itse mä olen piirin perustanut, kun halusin keskustella ihmisten kanssa muustakin kuin päivän säästä. Hyvin ollaan kirjallisuudessa pysytty.

Illalla olimme Sepon kanssa Rakastajat-teatterissa katsomassa Vaginamonologeja. Olen nähnyt ko. esityksen  kolme vuotta sitten ja pidin siitä kovin.  Muistan silloin ajatelleeni, että miesten pitäisi myös nähdä esitys, jotta he saisivat mahdollisesti uutta näkökulmaa naisen elämään.  Menimme sisään viimeisten joukossa. Seppo sanoi tunteneensa olevansa väärässä paikassa, koska siellä ei ollut kuin muutama mies. Väliajalla hän kertoi olevansa hämmentynyt. Tänään hän sanoi esityksen olleen hauska, mitä se todellakin oli (lukuunottamatta muutamaa vierailijaa, jotka lukivat osuutensa hiljaisella äänellä suoraan paperista). Minä pidin Erja Lehtosen osuuksista, varsinkin kun hän "imitoi" naisten voihkinaa seksin eri vaiheissa. Varsinainen komedienne!

Tänään kävimme tyttöjen kanssa Kokemäellä mummin luona. Kun tultiin kotiin, siivosin ja saunoin. Salli oli kaverinsa kanssa leffassa ja Saara tietenkin NIckin luona. Kun Salli tuli kotiin, hän kysyi olenko ollut koko illan yksin.  Häntä ajattelutti, kun olen aina yksin hänen mielestään. En kokenut itseäni yksinäiseksi, kun oli paljon tekemistä ja juttelin Sepon kanssa skypessä tunnin.

Olen löytänyt aivan ihastuttavan kirjan, Göran Schildtin Dianan saari. Se kertoo  hänen perheensä elämästä Leroksen saarella Kreikassa.  Jos johonkin lämpimään voisin muuttaa, se olisi ehdottomastti Kreikka. Nautin kovasti kirjan lukemisesta.