Haaa.... : ))))   Tytöt lähtivät isälleen kahdeksi viikoksi!!! Tätä olen jo odottanut. Saan olla kotona ihan omissa oloissani, tehdä mitä haluan jne.  Ja pääasia: MUN EI TARTTE TEHDÄ RUOKAA KENELLEKÄÄN!!   

Varmaankin tämä aika kuluu suurimmaksi osaksi tässä kotona.  Nautin kotona olemisesta, kun saan olla itsekseni.  Olen jo sopinut kyläilyjä niin että itse menen ja meille myös tulee ystäviäni.  Sen lisäksi jää päiviä, jolloin ei ole mitään ohjelmaa. Niin pitääkin.  Yritän olla  hiukan ahkera ja saada lattiat vahatuiksi.  Kaikki muu tekeminen jää sen varaan, mitä viitsin. Tämä on oikeasti mun lomani enkä aio koko aikaa käyttää hyödylliseen toimintaan. Keskiviikkona Seppo sai mun mattopesulle. Nyt on yksi pakollinen kesätyö tehty. 

Olen aloittanut lomailun vertailemalla Kopparbergin siidereitä. Tähän mennessä täytyy todeta, että metsämansikkasiideri oli kamalan makuista. Vadelmasiideri on melko ok. Vielä on maistamatta  lakkasiideri. Päärynästä tiedänkin, että se on aidon siiderin makuista. En ymmärrä tuollaisia makusotkuja, oikea siideri tehdään joko omenasta tai päärynästä, ei siihen tarvita lakkaa, mansikkaa tai vadelmaa.  Toivottavasti siiderikokeilut eivät vaikuta liikaa tasapainoaistiin, koska illemmalla olisi tarkoitus mennä testaamaan Tuijan saunaa. Aion nimittäin pyöräillä sinne.   Tuija kutsui mua jo talvella saunaan (hän oli ostanut omakotitalon heille), mutta totesin etten ala pakkasessa kulkemaan pitkin Ruosniemeä saunan jälkeen. Nyt on sitten sopivampi ajankohta. Muutaman saunaoluen jälkeen pitäisi vielä pystyä polkemaan kotiinkin.

Mua on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt paikallisen kaupan oviaukkojen välissä (siis ulos ja sisäänmenoaukot, toiselta puolelta sisään ja toiselta ulos, juu nou) haitaria vinguttava ulkomaalainen  nainen. Eukko ei osaa ollenkaan soittaa vaan painelee näppäimiä miten sattuu. Jos ei sen kummemmin kuuntele muka-soittamista, voi luulla hänen osaavan soittaa.  Tänään hän istui siinä pitäen pientä lasta sylissään ollen olevinaan kovinkin säälittävän näköinen.  Kun näin hänet, vitustuskäyrä nousi nopeasti sataan. Olen jo jonkun aikaa ajatellut, että sanon kaupassa jollekin (kauppiaalle), onko asiallista, että annetaan tuollaisten muka-kerjäläisten istua häiritsemässä asiakkaita. Tänäänkin naisen tytär söi jäätelöä tyytyväisen näköisenä, ilmeisesti kerjäyksestä saaduilla rahoilla.  Kassalla  valitin asiasta ja sanoin mm. että toivon, etten seuraavan kerran kauppaan tullessani näe enää mokomaa naista. Mitä p****t tulevat jostain muusta maasta tänne kerjäämään, maksaahan sekin.  Kun palautin ostoskärryjä, nainen seisoskeli kitisevän mukulansa kanssa. Katsoin hänen vaatteitaan ja totesin, että hän on erittäin hyvin pukeutunut farkkuasuissaan ja tyylikkäässä paidassa. Niitä ei vaan huomaa, kun hän istuu haitari sylissään.  Sama nainen oli samassa paikassa viime vuonnakin, nyt vain oli raahannut kakaransakin mukaansa.   V****u painukoon sinne, mistä on tullut.