Olen pyöräillyt tämän viikon molempina päivinä! Eilen kaupunkiin ja siitä keskussairaalaan. Siellä ystäväni sängyn vieressä katselin sadepilviä ikkunan takana. Kun sitten lähdin kotiin, kaupungissa ei ollut tullut vettä ollenkaan, mutta sillan toisella puolella maa oli jo märkä, samoin koko matkan kotiin. Kun pääsin kotiin ja rappusille, alkoi kova vesisade. Ukkonen oli jo elämöinyt koko matkan. Jos olisin ollut liikkeellä 10 min myöhemmin, olisin kastunut läpimäräksi muutamassa sekunnissa.  Tuo pyörälenkki päivän aikana oli yhteensä 16 km. 

Tänään pyöräilin "lähimarkettiin", jonne on matkaa 4 km. Vaikka tässä nyt hehkutankin kuntoiluani, täytyy myöntää ettei tuo pyöräily ihan kevyttä ole, kunto on sen verran huono.  Tämän päivän lenkistä tuli hyvä olo, varsinkin suihkun jälkeen.  Mun on pakko vaan nyt saada itseni liikkeelle, olen 1½ vuotta ollut totaalisesti liikkumatta. Sitä ennen kävin melkein joka päivä  koirien kanssa n. tunnin lenkillä. Muistan kuinka mahtava olo kunnon hikilenkistä tuli. Jotain samanlaista haluan jossain vaiheessa kokea. Nyt liikun vielä hiukan hampaita kiristellen. Varsinkaan kävely ei tunnu hyvältä edelleen kipeän kantapään ja jalkapohjan takia.

Tänään alkaa keramiikka ja kalligrafia. Olen miettinyt kalligrafiaan osallistumista. En ole koko kesän aikana tehnyt yhtään mitään. Haluaisin muutaman kerran harjoitella jo opittuja kirjaimia enkä heti opetella uutta kirjaimistoa. Keramiikassa keskityn joulun odotukseen eli teen pieniä töitä, joita voin myydä joulumarkkinoilla.  Tulin siihen tulokseen, että mulle ei tee hyvää olla pelkästään kotona, masennun ja mökkiydyn liikaa. Harrastukset tuovat ryhtiä päivään. Tosin mun harrastuspäivä on tiistai-ilta, klo 17-21.15.