Aloitan kuitenkin eilisestä. Vaikka mulla olisi aamulla kuinka paljon tahansa aikaa, saan sen tuhrattua johonkin olemattomaan ja lopulta tulee kiire. Niin kävi torstikseen menon kanssa eilen, vaikka loppujen lopuksi olinkin siellä ajoissa. Keskustelunaiheet olivat melko rankkoja. Anu kertoi omasta sairaalareissustaan ja viime päivien elämästään. Sisko halusi tietää miten mä olen sairastunut jne.  Eli paljon puhetta psyykkisestä sairaudesta ja kuolemasta. Mulle tuli siitä lopulta niin ahdistunut olo, että oli pakko ottaa opamoxia.

Sieltä menin suoraan kauppaan ja heureka!  Mä keksin siellä kaupassa, mitä meillä syödään pyhien aikana! Onni, sillä en oikein jaksa innostua ajatuksesta, että mun täytyis huomenna lähteä ruokakauppaan. Voi olla ettei siellä olisikaan mikään ruuhka, jos ihmiset ovat lähteneet Lappiin, mökeille tai sukulaisiin pyhiksi. Nyt olen kuitenkin varmistanut, ettei mun tarvitse ennen tiistaita astua kauppaan pakosta.  Tänään keitin lihakeittoa sen verran, että siitä riittää meille huomiseksi. Sunnuntaina paistan 1200 g:sta jauhelihaa meille lihapullia. Niistä toivottavasti riittää pakkaseen. Kakkupohjakin on pakkasessa, joten teen sunnuntaina oikein täytekakun. : )  Tulipa ihan erinomainen olo.

Tänään aamulla heräsin jälleen tiskaamisen ääniin, Seppohan siellä tiskaili eilisen tiskejä. On se hyvä, että häntä häiritsee sekainen tiskipöytä noin paljon, että hän viitsii alkaa selvittää sitä aamulla. Eilen illalla meni melko myöhään, kun juteltiin kaikenlaista vakavaa elämästä, muttei kuitenkaan niin, että olis alkanut ahdistaa.

Myöhemmin kävin Hannelella kylässä.  Hän jaksaa jatkuvasti muutella huonekalujen paikkoja kotonaan. Hän laittaa niiden alle maton ja vetää niitä sen avulla ympäri huushollia. En ole koskaan tavannut samanlaista ihmistä, joka tällä tavalla vaihtelee kotinsa sisustusta. Huonekalujen pyörittäminen on halpa tapa saada vaihtelua. Mä sen sijaan luen jatkuvasti sisustuslehtiä, joissa esitellään kauniita (ja kalliita) koteja ja huokailen ja haaveilen. Lisäksi katson keskiviikon sisutusohjelmat. On tämäkin halpa tapa, varsinkin kun nyt sain Ullalta läjän lehtiä. Muuten käyn kirjastossa lukemassa niitä.