Nyt on sit vissiin jonkin sortin hypo. Kovasti olisi kaikenlaisia ajatuksia tekemisestä, mutta mitään en saa aikaiseksi. Olen istunut tässä koneen vierellä ja yrittänyt lukea blogeja, mutta siitäkään ei tunnu tulevan mitään. Keskisttymiskyky on menossa hukkateille.

Ulkona on niin kamalan kylmää, ettei sinne huvita mennä. Olisi tuo huvimajan siivous, mutta siellä jäätyy... Täällä on tällä hetkellä 6 astetta lämmintä. Uskomatonta viime viikonlopun jälkeen. Koko talven on ollut samanlainen lämpötila, harvemmin pakkasta. Nyt sitten pitää tulla pakkasta, kun on kevät. Kyllä nuo kukkaset tuosta nousevat, vaikka olivat hiukan nuupallaan pakkasen puraisusta.

Tekisi mieli alkaa maalaanmaan, mutta en viitsi levitellä tarvikkeita sisälle, varsinkaan kun ei ole kunnon tilaa. Kun saisin tuon  huvimajan siivottua, sinne saisin ateljeen itselleni. Onhan täällä sisälläkin kaikenlaista, mitä voisi tehdä, mm. siivota omat vaatekaapit. Nyt kun otin jo käyttöön kesävaatteita, huomasin että kaapissa on paljon sellaisia vaatteita, jotka eivät mahdu päälle, joten niistä voisi tehdä kaksi kassia. Toinen menisi konttiin ja toinen roskiin. Monista vaatteista saisi tietenkin rättejä, joita tarvitaan maalaamisessa ja keramiikassakin. En taidakaan kaikkia pistää menemään.

Eilen eräs työvyttömyyseläkkeellä oleva ystäväni soitti ja kertoi Kelalta tulleen hänelle kirjeen, jossa kerrottiin hänen olevan oikeutettu myös kansaneläkkeeseen.  Minähän menin heti Kelan sivuille tutkimaan, koskeeko asia myös mua, mutta mun tuloni ovat liian korkeat. En ole tiennytkään, että mun ikäisetkin voi saada kansaneläkettä, olen luullut että se koskee 65-vuotiaita. Toisaalta olen kyllä tiennyt, että monet nuoret, jotka eivät ole kerenneet olla työelämässä ja ovat joutuneet työkyvyttömyyseläkkeelle, saavat nimenomaan kansaneläkettä. 

Kun kerran satuin olemaan Kelan sivuilla, menin tutkimaan ja laskemaan saisinko asumistukea. Olen nimittäin saanut joskus 100 €:a, mutta se loppui jossain vaiheessa, kun lainan korot tippuivat 2%:in.  Laskurin mukaan saisin asumistukea ja ihan kohtuullisestikin. Sattumoisin mun asuntolainan korontarkistus on ensi tiistaina (se on sidottu 12 kk:n heliboriin). Keskiviikkona menen uusien tietojen kanssa Kelaan ja totisesti toivon, että saisin asumistukea. Käsittääkseni sitä maksetaan vielä kuusi kuukautta takautuvasti. Tekisi kivan lisän mun tuloihini, enemmän kuin se kansaneläke. Ehkä tieto tulojen noususta, saa aikaan suurimman osan tästä hypo-olosta.