Just joo... Eilisestä hiukan. Olin illan Sepon luona ja tullessani menin tankkaamaan bensaa. Painoin 95E:n nappia, otin pistoolin ja aloin tankata. Katselin siinä rauhassa ympärilleni ja yhtäkkiä satuin katsomaan mittariin. Minä tankkasin täysillä dieseliä! Olin vaan ajatuksissani ottanut lähimmän pistoolin ja alkanut tankata. Kerkes löpöä mennä 13 litraa. Ajoin auton muutaman metrin sivuun, koska tiesin että dieseli ei tee hyvää bensakoneelle, enkä voinut jäädä mittarille muiden tielle. Sitten aloin miettiä, mitä tehdä. Puhelin kävi kuumana Hessulle ja Sepolle. Sain Sepolta neuvot ja Hessu kyyditsi ensin Saaran ja sitten mun kotiin. (Hänellä oli auto täynnä tavaraa, kun oli tulossa Ukista.) Oli hiukan virtaa vanttuussa, kun pääsin klo 22:n jälkeen kotiin.  Mietin miten saan nukuttua, mutta ei hätiä mitiä, iltatyrmäyslääkkeeni pitivät jälleen kerran huolen unen tulosta.

Minä joka aamuisin nukun pitkään, heräsinkin klo 6 pissahätään ja Tildan vikinään. Ei muuta kuin hoitamaan kummankin asiat. Epätoivoisesti yritin nukkua uudelleen, mutta ei siitä tullut mitään, joten nousin klo 6.30  ylös. Sohvi oli jälleen (vahingossa?) pissannut käytävän matolle vanan. Oli ilmeisesti yrittänyt liikkeelle ja rakko oli pettänyt vanhuksen. 

Klo 8 pääsin soittamaan yhdelle autokorjaamolle, joka suositteli toista, koska itse ei pystynyt ottamaan mun autoa. Sainkin sit sovittua toisen kanssa, että hän korjaa ongelman.  Seppo tuli ystävänsä kanssa, jotta saatiin hinattua mun auto. Onneksi, sillä olin jo kerinnyt hermoilla, mitä hinauksesta tulee, koska en ole koskaan ollut osallisena sellaisessa. Hyvin miehet osasivat homman. Kahden maissa korjaaja soitti, että on valmista. 70 €:a siinä meni, josta 40 €:a oli bensaa eli itse työ maksoi 30 €. Käsittääkseni se on ammattimiehen tuntipalkka veroineen. Tulipa hintaa ajatuksille.

Olen koko päivän miettinyt Sohvin kohtaloa. Joka toinen päivä on joku matto tai peitto pissassa. Välillä on lattialla isompia ja pienempiä lätäköitä. Olin alunperin ajatellut, kun tätä pissaongelmaa alkoi tulla, että jospa pärjättäis kesän yli. Nyt alkaa tuntua siltä, että en viitsi jatkuvasti olla pesemässä koiran pissapyykkiä. Ei Sohvin vika korjaannu, vaan todennäköisesti pahentuu. Sillä on vasemmassa kyljessä joku kova patti, ehkä syöpä. Se saattais selittää tän pissavaivan.  Tuntuu  julmalta viedä koira lopetettavaksi, kun sillä ei ole muuta vaivaa eikä se valita. Vielä kun se käyttäytyy yhtä ystävällisesti kuin aina ennenkin. Tää taitaa olla jokaisen lopetettavan koiran omistajan ongelma. Sanoin tytöille, että pitäkää Sohvia nyt hyvänä niin kauan kuin se meillä vielä on. En kiirehdi asian kanssa, katson miten tää juttu menee. Juttelin isäni kanssa, että haluan haudata Sohvin mökille. Menen  isän kanssa tekemään sen homman, kun sen aika on.  Mielenkiintoista tulee olemaan myös miten Tilda käyttäytyy, kun Sohvia ei enää ole.