Meillä asuu jossain  kyylä, joka vahtii jatkuvasti, mitä mä teen tai en tee, pääasiassa sitä mitä en tee.  Aamulla heräsin klo 11 ja istuskelin rauhassa aamupalalla lukien lehtiä. Jostain tuli sellainen olo, että tämmöinen elämä ei ole sallittua. Mun pitäis olla aktiivisempi ja nousta aamuisin ajoissa ylös ym. Muka! Eihän se kuulu kellekään, millaista elämää mä elän näiden seinien sisäpuolella. Silti on sellainen olo, että pitäis raportoida johonkin tästä kaikesta. Mihin?  Olen  ollut pitkään eläkkeellä ja mulla on ihan lupa (eläkelaitokselta) tähän joutavaan elämääni.  Mut on vapautettu työstä, koska en pysty siihen (ainakaan en omaani).  Jossain pääkopan sisällä vaatija minussa edellyttää toisenlaista elämää, jota en itse asiassa halua elää. Mun elämäni on tällä hetkellä tällaista ja hyvä niin. Mulla on lupa itseni näköiseen elämään, pitkine aamuineen, vetelehtimisineen ym. kummallisuuksineen. Kotityöt tulee tehtyä, lapset saavat ruokansa, mitä mun pitäis vielä tehdä?  Kun ei huvita eikä keksi. 

Siispä siirryn uuden kirjan pariin sohvalle. Ulkona sataa ja ilma on melkoisen kalsea.