Tänään olenkin ollut kovin ahkera.  Heräsin kellon soittoon jo klo 9 ja nousin heti ylös. Aamiaisen jälkeen imuroin ja pesin vessan. Sitten suihkuun ja hiusten laittoa.

Hain Rakastajat-teatterista liput itselleni, Sepolle ja Anulle ensi viikon Vaginamonologit-näytelmään. Olen joskus nähnyt ko. esityksen ja pidin siitä kovin. Olen iloinen, että sain houkuteltua Sepon mukaan, sillä näytelmässä käsitellään monia naisen elämään liittyviä asioita hauskallakin tavalla. Ihan hyvä on miehenkin katsoa ko. monologit.

Kirjapiirissä oli tänään mukana 9 ihmistä. Minä olen sielläkin nuorin, keski-ikä on varmaankin lähellä 70 vuotta. Se ei kummemmin haittaa, kun kuitenkin keskustellaan jokaisen lukemasta kirjasta. (Välillä mulle  tulee sellainen olo, että mitä h.... mä teen siellä.) Yleensä meillä on todella hauskat jutut ja nauramme kovin. Olen välillä ollut pois piirin toiminnasta, niinkuin nyt syksyllä pari kuukautta. Kun tammikuulla menin takaisin, sain lämpimän vastaanoton ja puheenjohtajan vastuu työnnettiin heti  mulle.

Tänään Markku kertoi eräästä kenkien ostoreissustaan. Hän oli joskus ostanut itselleen talvikengät Humppilan kenkämyymälästä ja maksanut ne pankkikortilla. Muutamien päivien kuluttua pankista soitettiin hänelle ja virkailija kysyi, että oletko ostanut viime aikoina kengät itsellesi. Markku siihen, että olen, mutta kyllä tilillä piti olla tarpeeksi rahaa. Virkailija takaisin, että ongelma ei ole siinä, vaan että olet ostanut eri paria olevat kengät.  Markku haki kenkänsä ja todellakin ne olivat eri paria. Hän totesi vaimolleen, että kas kun sinäkään et huomannut mulla olevan eri paria olevat kengät, vaikka kävelit pihalla perässäni ja kengän pohjista jäi aivan erilaiset kuviot. Syy oli vaimon, joka ei huomannut asiaa.  (vitsi) Nyt kun vaimon kuolemasta on jo kulunut  kolme vuotta, hän uskaltaa kertoa sattumuksia ja omia tuumailujaan. heh  Markku tuntuu olevan hyvin hauska  mies.

Melkein kaikki ovat siellä lukeneet Kari Hotakaisen Huolimattomat. Kirja tuntuu herättävän mielipiteitä vastaan ja puolesta. Suurin osa ei ole pitänyt siitä. Minä pidin, samoin  kuin Reino, joka jaksaa jatkuvasti  kertoa "totuuksia" kirjan ihmiskäsityksistä ym. En oikein nykyisin tahdo jaksaa hänen julistuksiaan.