Jouduin heräämään aamulla aikaisin klo 7! Tosin olin nukkunut koko yön huonosti. Kuinka kummassa olen joskus muinoin päässyt ylös 6.30 ja töihin  ajoissa. Muistan  sellaisia kotimatkoja, jolloin väsytti niin kovin, että ajoin toinen silmä kiinni. Koti oli mukamas niin lähellä, etten malttanut mennä hetkeksi tien sivuun ja ulkoilla tai ottaa pienet torkut. Vaarallista touhua!

Joka tapauksessa tänään oli terapia aikaisin aamulla. Olin saanut Sadulta ylimääräisen ajan veljeni tapauksen vuoksi.  Kerrankin voin sanoa, että terapiasta oli todella hyötyä. On siitä ollut muukin apu ja hyöty kuluneiden vuosien varrella. Satu tuntee mut niin perusteellisesti, että hän voi sanoa mulle suoraan, mitä ajattelee. Hän kehotti mua ajattelemaan itseäni ja omaa jaksamistani. Jos kovasti sekaannun veljeni asioihin, uuvutan itseni täysin, mikä on totta. Jotenkin vain menin taas siiihen tuttuun rooliini, joka huolehtii ja järjestää asioita ajattelematta itseään. Veljeni on nyt hoidossa ja hänellä on vaimo ja he ovat aikuisia ihmisiä, jotka  osaavat hoitaa omat asiansa. Mun pitää luottaa siihen, eikä ottaa vastuuta itselleni. Veljeni elää omaa elämäänsä enkä mä voi tehdä ratkaisuja hänen puolestaan. Hänen elämänsä on hänen käsissään, vaikka se tuntuisi musta kuinka pahalta tahansa. Kun tiedän nuo kokemukset ja tuntemukset, haluaisin niin mielelläni auttaa. Mutta mun on ajateltava myös sitä, että olen eläkkeellä eli ei mun jaksamiseni ole niin takuuvarmaa. (Satu sanoi.) Yksi asia, mitä muutamana päivänä kerkesin ajatella, on että en saa väsyttää itseäni niin, etten jaksa lähteä sinne kuntoutukseen Viroon. Eli summa summarum yritän ajatella itseäni ja omaa elämääni ensin ja sitten muita.

Kävin puutarhakaupassa ostamassa kuus säkkiä multaa, kalkkia, ötökkämyrkkyä ja letkuun uuden suuttimen. Paikkasin nurmikon kuolleet kohdat ja kaivannot ja levitin niiden päälle suojan, jotta koirien jalat eivät ole heti kurassa, kun ne menevät ulos. Saas  nähdä itääkö nurmikon siemenet, kun ne ovat kaksi vuotta vanhoja. Siis mun on pitänyt jo kaksi vuotta korjata nurmikkoa... Mulla ei asiat tapahdu kovin nopeasti.

571183.jpg

Tilda kaivautui taas uudesta kohdasta vapauteen.

571174.jpg

Kohta kaikki aidanvierukset alkavat näyttää tältä.

571178.jpg