Eilen illalla oli taas suuri lammikko eteisen matolla, jonka olin juuri tuonut siihen kuivumasta edellisestä pissasta. Jo aikaisemmin Sohvi oli lirauttanut noustessaan lattialta. Aamulla soitin eläinlääkärille ja kerroin tilanteesta. Aikamme juteltuamme hän kysyi, onko yritetty hoitaa jollain lääkkeellä, sellainen mahdollisuus olisi vielä. Mun pitää aamulla ottaa pissanäyte.  Kun Sohvi menee ulos pissalle, purkki vaan alle ja pissa talteen. Sit soitan lääkärille ja hän lupasi ottaa meidät johonkin väliin aamupäivällä. (Yyyy... taas pitää nousta aikaisin!)  Lääkäri kertoi, että näytteestä näkee paljon asioita, mm. munuaisten kunnon. Sohvilla on myös se epäilyttävä patti kyljessä. Saattaa olla että koira joudutaan lopettamaan. Tytöt ovat tänään hellineet sitä urakalla. 

Nukuin yön tosi huonosti. Kai jossain mielen perukoilla murehdin koiraa ja toisaalta iloitsin kuntoutuslomasta. Liikaa asioita mun pienelle mielelleni. Ekan kerran heräsin aivan virkeänä klo 5, totesin että en nyt ihan taida tähän aikaan nousta ylös. Sitten nukuin todella lyhyissä pätkissä klo 9:än saakka, jolloin nousin puhelimen sointiin. Olin illalla unohtanut sulkea sen. No ei se mitään, olinhan siinä tehnyt heräämistä jonkin aikaa. Aija soitteli ja kyseli mun kuntoutuslomastani. Ei mua ole tänään väsyttänyt. Kahtena edellisenäkin yönä nukuin vähän. Olen miettinyt että lääkityksestä huolimatta mielialat tuntuvat vaihtelevan aika nopeassa tahdissa. Mitä se olisi ilman lääkitystä?

Päivä on mennyt koneen vieressä ihmisten blogeja lukiessani tai sohvalla lehden kanssa. En tänään pääse aikaisin nukkumaan, koska tv:stä tulee mielenkiintoinen ohjelma Tsernobylista.  Ja aamulla sitten pitää toimia pissan kerääjänä.